Som en del af et projekt-forløb (faciliteret af mig) havde to pædagoger lavet en tape art-workshop.
Jeg var rundt for at undersøge, hvad de havde skabt med tapen.
Jeg er meget optaget af børn og unges kreative læring og udvikling og tror derfor på, at vi skal fokusere mere på læringen i processen i stedet for at fokusere det endelige produkt.
Men det her endelige produkt fangede mig, og jeg gik hjem og tænkte over, hvorfor lige netop denne her tape-installation var særlig.
Det er fordi, den udnytter papir-holderen og sæbe-dispenserens form og farve:
– Den hvide farve udnyttes til at skabe zebra-mønster ved blot at sætte sort tape på.
– Holderens nederste gennemsigtige del udnyttes som zebraens mule. De vises ved at sætte mund og næse på den del.
– Den store papir-holders og den lille sæbe-dispensers form udnyttes til at skabe et par: en zebra-mor og -barn, der passer sammen.
Alle kan sætte tape op, men at medtænke omgivelserne i så høj grad, som de unge har gjort det her, viser, at der har været en rigtig god kreativ proces igang:)